pakiranje-robe

Pakiranje robe za distribuciju složen je proces koji zahtijeva punu pažnju iz više razloga. Ako roba nije upakirana na prikladan način u transportu može doći do oštećenja koja tada u praksi rezultiraju višestrukim gubitkom za pošiljatelja, krajnjeg korisnika i distributera kroz naplatu osiguranja, dodatni trošak povrata oštećene robe te slanja zamjenskih artikala i naravno out-of-stock situacija kod trgovaca koji čekaju robu za daljnju prodaju. Roba se za prijevoz najčešće pakira u kartonske kutije, a ovisno o volumenu slaže i na palete.

Pakiranje robe u kutije

 

Prilikom pakiranja u kutije potrebno je pripaziti na nekoliko bitnih detalja:

  • Veličinu kutije određuje sadržaj. U polupraznim kutijama predmeti se mogu lako oštetiti stoga ih je potrebno dodatno fiksirati kartonom, folijom ili stiroporom. Ako pak pretrpate kutiju može doći do oštećenja istih, stoga je optimalna popunjenost imperativ.
  • Ne zaboravite težinu paketa. Prilikom odabira pakiranja treba uzeti u obzir jačinu i izdržljivost kutije i ljepljive trake – da izdrže težinu robe koju u nju planirate staviti.
  • Za oblaganje ili fiksiranje pošiljki koriste se materijali poput stiropora, kartona, spužve, prianjajuće folije i sl.
  • Sve tekućine potrebno je upakirati u nepropusnu ambalažu, te dobro obložite plastičnom vrećicom kako bi (ako dođe do curenja) izbjegli uništavanje ostalih suhih predmeta.
  • Na svim osjetljivim paketima staviti oznake “strelica gore”,  “Lomljivo” ili “Oprez pri rukovanju”
  • Lomljive predmete smjestite u sredinu paketa, te ih pritom dobro obložite zaštitnim slojem sa svih strana.
  • Sitne predmete unutar nekog većeg pakiranja poželjno je dodatno odvojiti i upakirati u kuvertu ili vrećicu.
  • Uvijek koristite ljepljivu traku, po mogućnosti brendiranu s logom vaše tvrtke.

 

Pakiranje robe na palete

 

Pakiranje robe na palete također ima neka svoja pravila:

  • Robu je poželjno slagati na euro palete dimenzija (120 x 80 cm) koje moraju biti dovoljno čvrste da podnesu težinu robe i ostalu manipulaciju u transportu poput utovara i istovara…
  • Ako se pošiljka sastoji od kutija ili predmeta nejednakih dimenzija, na dno je potrebno iskombinirati velike i srednje kutije, a u visinu sužavati prostor da se na kraju dobije oblik piramide. Naravno teže kutije idu na dno, a lakše na vrh.
  • Roba dimenzijama ne bi smjela prelaziti dimenzije palete jer se u praksi ti dijelovi robe koji “vire” najčešće oštete.
  • Nakon slaganja robu na paleti potrebno je omotati stretch folijom kako bi spriječili rušenje kutija ili predmeta s palete prilikom manipulacije paletom.

Ovo zvuči komplicirano i zahtjevno, no zapravo nama je to svakodnevica jer prema propisanim procesima pakiranje i distribuciju radimo rutinski. Pogotovo kad je u pitanju roba široke potrošnje.

 

Pakiranje “izvan okvira”

 

No, što kada imate potrebu upakirati predmet koji nije svakidašnji i izlazi iz navedenih gabarita? Poput primjerice motocikla, osjetljivih elektronskih predmeta, vjetrobranskog stakla, blatobrana ili elektromotora? Tu standardna pravila ne pomažu previše. U ovakvim slučajevima potrebno je svaki predmet promatrati individualno i tako pristupiti pakiranju.

Kako mi imamo iskustvo s pakiranjem i transportom osjetljivih i skupocjenih pošiljki predlažemo da za tako nešto ipak zatražite uslugu od profesionalaca jer razmjeri štete prilikom transporta u ovom slučaju mogu biti uistinu veliki.

Primjer pakiranja motocikla:

 

 

Primjer pakiranja elektromotora i robota: